Sayfalar

Factotum (2005)




Kitap : Factotum
Yazar : Charles Bukowski
Yayınevi : Metis Yayıncılık
Basım Tarihi : 2016
Sayfa Sayısı :160
.
Kitap link : http://www.idefix.com/
.
Book: Factotum
Writer : Charles Bukowski
Publisher : Ecco
Publish Date : 2002
Pages: 208
Dimensions: 6 x 0.5 x 9 inches
.
.
Konu: Zengin olmayı düşleyen yoksul ve despot bir babanın cehenneme çevirdiği ergenlik döneminden sonra iki yıl Los Angeles Üniversitesi'nde gazetecilik bölümüne devam eden Charles Bukowski (Henry Chinaski) kararını verir. Babası gibi biri zengin olmayı isterse o tersini isteyecektir. Aylaklığı. Ancak erken yaşta saptadığı bir hedefi vardır. Yazar olmak. Mukavva bavulunu alıp yola düştüğünde yirmi iki yaşındadır. Ucuz pansiyon odalarında sefaletle boğuşup yazmaya çalışırken kendine gerçek bir dost edinmiştir. Alkol. Eyalet eyalet dolaşıp, pansiyon kirası ve içki giderlerini karşılamak için sayısız ikinci, hatta üçüncü sınf işlere girip çıkar. (Tanıtım Bülteninden)
.

Film : Factotum (2005)
.
Yönetmen : Bent Hamer
Senaryo : Charles Bukowski, Bent Hamer
.
Oyuncular : Matt Dillon - Henry Chinaski, Lili Taylor – Jan, Fisher Stevens – Manny, Marisa Tomei – Laura, Didier Flamand – Pierre, Adrienne Shelly – Jerry, Karen Young – Grace, Tony Lyons
.
Konu : Factotum, özünde Bukowski'nin yirmili yaşlarında yaşadığı ve genellikle ucuz otellerde yaşam, üçüncü sınıf işlerde çalışma ve içki, kumar, kadınlarla olan ilişkilerini anlatan bir biyografi olarak da görülebilir. Pasaklı, günü gününe yaşıyan, içki yüzünden onlarca işten kovulan, evde ancak para verirse kalmasına izin vereceği bir babaya sahip, barda tanıştığı kadınlardan biri olan Jan'e (Lili Taylor) içki ısmarladıktan sonra Jan'in evine yerleşen birisi Henry Chinaski (Matt Dillon). Yaşamındaki kaosun içinde tek değişmeyen şey ise "her şey hakkında" yazma tutkusu. Patronunun karısı hakkında bile.
.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder