Sayfalar

Yeraltı (2011)



Kitap : Yer Altından Notlar
Yazar : Fyodor Mihailoviç Dostoyevski
Yayınevi : Alter Yayıncılık
Basım Tarihi : 2010
Sayfa Sayısı : 144
Boyutları : 14x20cm
.
Kitap link : http://www.idefix.com/
.
Book: Notes From Underground
Writer : Fyodor Dostoevsky
Publisher : Vintage
Publish Date : 1994
Page : 160
Dimensions : 8 x 5.2 x 0.4 inches
.
.
Konu: Ben, kötücül bir hasta adamım... Sevimsizin biriyim. İçi öfkeyle dolu, çekilmez bir insanım. Sanırım, karaciğerimden de rahatsızım. Doğrusu, hastalığımın ne olduğunu, hatta neremin ağrıdığını bile bilmiyorum. Tıbba, doktorlara karşı son derece saygı duyduğum halde tedavi olmak için hiçbir şey yapmadım. Dahası, boş inançlara bağlı olan biriyim; hem de tıbba saygı duyacak kadar. (Çok iyi bir öğretmen gördüm; bunlara inanmamam gerekir ama inanıyorum işte.) Sırf inadımdan tedavi olmak istemiyorum. Siz, tüm bunlara bir anlam veremiyorsunudur sanırım. Ama ben çok iyi anlıyorum. Huysuzluğumla kimin canını yakacağımdan bahsetmeyeceğim; doğrusu bunu ben de bilmiyorum. Bildiğim tek şey, böyle hareket etmekle sadece kendime zarar vereceğimdir. Bunu bilmeme rağmen, sırf inadımdan tedavi olamıyorum. (Kitabın İçinden)
.
Film : Yeraltı - (2011)
.
Yönetmen : Zeki Demirkubuz
Senaryo : Zeki Demirkubuz
.
Oyuncular : Engin Günaydın – Muharrem, Ufuk Bayraktar, Nergis Öztürk, Serhat Tutumluer, Nihal Yalçın, Murat Cemcir, Feridun Koç, Serkan Keskin, Sarp Apak, Sırrı Süreyya Önder - Cevdet
.
Konu :
Akıllı bir adam, kendine karşı acımasız değilse gururlu da olamaz.
Muharrem, nefret ettiği ve edildiğini halde eski arkadaşlarının yemeğine kendisini zorla davet ettirir.
Masum didişmeler, ufak kişilik gösterileri ile başlayan yemek, giderek dumanlanan kafaların etkisiyle utanç dolu geçmişe doğru yol almaya başlar. Defterler açılır, hesaplar ortaya dökülür.
Gece pişmanlık, gözyaşları ve öfkeyle dolarken, rezillik karanlık sokaklara, fuhuş kokan otel odalarına taşar.
Onlar hep birlikte, Muharrem tek başına olsa da kararlıdır. Pislik ya o gece temizlenecek, ya da geberip gidecektir. Yoksa sonsuza kadar kurtulamayacaktır bu utançtan.
.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder